Zingen verbindt en maakt het hart open!

Ons koor treedt regelmatig op in ouderenhuizen en wijkcentra. Ook organiseren we jaarlijks een concert om al onze zangvrienden en donateurs te laten horen wat we wekelijks repeteren.

Wij zingen met hart en ziel maar ook het sociale aspect van ons koor vinden we heel belangrijk.

Het repertoire is zeer ruim, met veel bekende mannenkoormuziek. Onze leden komen uit diverse wijken uit Rotterdam, maar ook uit Spijkenisse, Hoogvliet, Rhoon, Capelle, Zwijndrecht en Heerjansdam.

Oprichting van ons koor

Het Dockyard Mannenkoor is opgericht in oktober 1969 door een stel enthousiaste medewerkers van de Rotterdamse Droogdok Maatschappij.

Naast hard werken op de scheepswerf waar bekende schepen werden gebouwd, bijvoorbeeld SS "De Rotterdam", werd er ook veel aandacht besteed aan ontspanning door de personeelsvereniging. Er werd muziek gemaakt, gekaart, er werd biljart gespeeld en gevoetbald. Er was een fotoclub en er werd door jong en oud gezwommen.

Zingen ontbrak nog, dus er werd ook een koor opgericht. Vanaf oktober 1969 werd er met zo'n 50 mannen onder leiding van de toen bekende concertpianist de heer Slootmaker, gezongen.

Het koor groeide in de loop van de jaren. In 1975 waren er ongeveer 65 leden. Tijdens een afbouw van het aantal werkenden bij de Rotterdamse Droogdokmaatschappij verminderde ook het aantal zingende leden begin jaren tachtig naar 35-37 zangers. Dit aantal koorleden is tot op heden toe nog steeds van toepassing, alhoewel het koor wel eens wat mindere tijden heeft gehad met 30 a 32 leden.

Met vriendelijke zangersgroet,

Cor Weber, voorzitter.